Krisna mondja, hogy ő az idő, Ardzsunna előtt pedig rettenetes formát öltött. |
Oké, hogy az egyik része igaz lehet, ezt azért mondják, mert végül emez-amaz elképzelhető, hogy megállja a helyét, de nem tudják, hogy a nem igaz rész sem véletlenül van belekeverve az igazak közé, hogy a nem igaz részeknek is meg van a helyük.
A Bhagavad-gítával szintén ez a helyzet. Igaz, spirituális és egyéb okfejtések vannak felsorakoztatva, a szépről, a jóról, a dicsőről, a kerülendő rossz dolgokról, s mindezekről fantasztikus dolgokat olvashatunk, s totálisan logikus felépítésben, meggyőzően. Még Ardzsunnát is sikerült harcra késztetni, feladva szánalmas gyengeségét, ami nem méltó egy harcoshoz.
Csak gondoljál bele kedves olvasó, hogy az egész Bhagavad-gíta arra ment ki, a spirituális tanítások, társadalmi érvek, minden egyébbel együtt, hogy a nagy harcos háborúzzon, öljön és gyilkolásszon sokakat, hiszen valójában nem kell pityogni emiatt, hiszen senki sem fog meghalni a csatamezőn, Ez a legelképesztőbb valója és példázata a Gítának, hogy a lélekről szóló spirituális tudást, hogyan használd ki és fel -- jelen esetben -- politikai célra. Az egész Gíta erre ment ki. S tényleg szinte minden érv fel lett hazsnálva, csakhogy Ardzsunna végre odacsapjon, s még spirituális okítást is hallhatott, plusz Krisna kinyilvánította a valóját, hogy ő az Úr és azt kell tennie, amit mond, mert ez neki jó, mert ha nem teszi, akkor jaj lesz. Ezt így, hogy jaj lesz csak egyértelműen akkor mondja ki, amikor társadalmi érveket sorakoztat fel és akkor, amikor arról beszél Krisna, hogy a Krisnát nem imádók aljas emberek és Ő pokolba dobja az aljas ostoba léhűtőket. ez benne van a Gítában.
Gyakorlatilag ha valaki elolvassa a terrorizmus, terrorista címszó alatt írtakat, láthatja mindenki, hogy a Bhagavad-gíta egyértelműen terrorista írás, hiszen:
A terrorizmus az erőszak alkalmazásának vagy az azzal való fenyegetésnek olyan stratégiája, mely félelemkeltés révén meghatározott politikai, ideológiai vagy vallási célokat szándékozik kikényszeríteni.
A Gíta zengésének pillanatában politikai célok elérése volt a cél, s ennek érdekében mindenféle félelmetes dolgot bevetett Krisna, hogy gyakorlatilag a 10. fejezetre Ardzsunna teljesen megijedt. Úgy vélem, hogy Ardzsuna félelmében, Krisnától való félelmében fogott végül fegyvert, mert Krisna teljesen elvarázsolta barátját, hogy ő esze ágában sem volt mersze mást tenni, mint harcolni.
Nézzünk pár dolgot:
Szóval, Krisna mindent bevetett, csakhogy legyen háború, hogy Ardzsunna harcoljon, és lelkesítésképpen még spirituális érveket is felhozott, meg egy csomó szép és jónak látszó elvet, de a cél az ölés volt, a cél az volt hogy gyilkolásászon a hívő. A Gítát a spirituális tanítások abc-jének nevezik. Hát szép kis kezdés, de sokan nem veszik észre, hogy a Gíta csak annyit és azért tartalmaz spirituális, lelki transzcendens témát, amik érvek pusztán, hogy kitörjön a háború, hogy Ardzsunna beadja a derekát végre és menjen ölni. ennek érdekében Krisna mindent megmozgatott..... remélem érthető és világos, hogy mit szeretnék közölni.
Ardzsuna a nagy pillanat hevében megkérdezte Krisnától, hogy ki vagy Te. Krisna a következőt válaszolta:
Idő vagyok, világok pusztítója!Csodás bemutatkozás elviekben Istentől. A Pusztító. Mit szólnál, ha oda állna eléd egy személy, aki a legfelsőbb lények mondja magát, és úgy mutatkozik be, hogy "Én vagyok a pusztító". Hát furcsa nem??? De nézzük meg ezt az Idő vagyok részt.
Tehát "Krisna" (idéző jelben van, mert úgy vélem ez a Krisna nem a Legfőbb Isten visnu, csak egy entitás, aki Krisna képében jelenik meg, használja ama formát) az idő, az idő ura.
Van egy istenség, akit az Idő Urának neveznek, s az idő ura pedig nem más, mint Kronosz, akit Szaturnuszként is imádnak, s Szombat az Ő napja, korábban Rómában karácsony idején éljenezték.
Kronosz, az idő ura |
Krisna miért nem úgy mutatkozott be, hogy Ő a teremtő elsősorban? Miért? Miért ez a negatív megközelítése lényének, természetének? Honnan és miből merítkezék, hogy Krisna a pusztító elsősorban, aki elvesz és nem pedig ad. Isten ad, teremt, alkot, létrehozza a szépet a jót, ezt a világot, de Krisna, mégis a pusztítóként jelenik meg. Miért?.... Nagy misztéria ez....
Ott van az a rész, amikor Krisna feltárja magát Ardzsunnának, amire a nagy harcos, irtózatosan megijed, olyannyira, hogy kéri Krisnát, hogy oké, most már eleget látott, elég volt, inkább változz vissza kedves Krisna. Vajon mit látott Ardzsunna? Milyen képeket mutatott Krisna neki, ami ennyire rémdíszítő volt. S Krisna univerzális formája, amivel áthat mindent, amaz miért rettenetes. Miért ez a sok rémkép Krisna körül? honnan jön ez?
Vagy ott van az a rész, amikor Krisna sorolja a fenségét, s mondja, hogy a vízi lények közül olyan vagyok, mint a cápa. A cápa krisnát képviseli. A cápa, ami ragadozó, félelmetes, embert is eszik. egy csepp vér a tengerbe és már is rákap a cápa és megvadul. Miért a cápa jelöli Krisna fenségét? Miért nem a delfin mondjuk, ami roppant békés állat, és szeret mindenkit, és okos is, idomítható, barátságos állat. Mert nem félelmetes? nem lehet tőle megijedni? Krisnának miért kell a rémkép, hogy hívei rémségként emlékezzenek? Ezen nagyon el kéne gondolkodni?
Sok példa lehet még a Gítában, s ha a kedves olvasó tud mondani ilyet, kérem írja meg