Ál-követők nem értik a lényeges spirituális pontot a vegán témában, hogy a tehén tejét -- bármelyik tehénét-, ha felajánljuk az oltáron Krisnának, akkor az a tehén spirituálisan felemelkedik, a tej pedig megtisztul.
Ez a nagy titka a védikus áldozatoknak, amit a hamis tanítók nem követnek. Sajnálatosan ezek a tanítómesterek eltérnek a szentírástól, a guru-paramparától, és hamis tanokat iktatnak be, kompromisszumot kötnek a világi gondolkodásúakkal, akik nem értik, mit jelent az ahimsa. A vegánok nem értik, hogy hogyan lehet segíteni a szerencsétlen sorsú állatokon, nem tudják, hogyan lehetnek ahimsak, de a bhakata az tudja, hogy mit kell tennie.
Korábban itt írtam a vegán témában, de most nézzük egy kicsit a Śāstra oldaláról is.
Meg kell nézni, hogy mit mond a Guru-sadhu – Śāstra. A vegán témában a Guru az itt most Srila Prabhupada, a sásztra a Bhagavad-gítá és a szadhu, meg legyen most Sivaram swami. Az alap, hogy bárki bármit mond, azt alá kellene támasztania a Guru által mondott és a Śāstra bizonyítékaival. Ha valaki mond egy dolgot, és az nem egyezik a Guruval és a Śāstra-val, akkor az a valaki nem sadhu, nem hiteles. Ez nagyon fontos és fő módszer annak vizsgálatára, hogy mit kell elfogadni és mit kell elutasítani, ill. mikor és hogyan válhat valaki hiteltelenné bizonyos témában. Alábbiakban ezeket nézzük át.
Nézzük ezt a lényeges pontot! Van egy vers a Garuda-puránában, amit az áldozatok elején és a tisztítás megkezdtével vibrálnak el a szentek:
Ez a nagy titka a védikus áldozatoknak, amit a hamis tanítók nem követnek. Sajnálatosan ezek a tanítómesterek eltérnek a szentírástól, a guru-paramparától, és hamis tanokat iktatnak be, kompromisszumot kötnek a világi gondolkodásúakkal, akik nem értik, mit jelent az ahimsa. A vegánok nem értik, hogy hogyan lehet segíteni a szerencsétlen sorsú állatokon, nem tudják, hogyan lehetnek ahimsak, de a bhakata az tudja, hogy mit kell tennie.
Korábban itt írtam a vegán témában, de most nézzük egy kicsit a Śāstra oldaláról is.
Meg kell nézni, hogy mit mond a Guru-sadhu – Śāstra. A vegán témában a Guru az itt most Srila Prabhupada, a sásztra a Bhagavad-gítá és a szadhu, meg legyen most Sivaram swami. Az alap, hogy bárki bármit mond, azt alá kellene támasztania a Guru által mondott és a Śāstra bizonyítékaival. Ha valaki mond egy dolgot, és az nem egyezik a Guruval és a Śāstra-val, akkor az a valaki nem sadhu, nem hiteles. Ez nagyon fontos és fő módszer annak vizsgálatára, hogy mit kell elfogadni és mit kell elutasítani, ill. mikor és hogyan válhat valaki hiteltelenné bizonyos témában. Alábbiakban ezeket nézzük át.
Nézzük ezt a lényeges pontot! Van egy vers a Garuda-puránában, amit az áldozatok elején és a tisztítás megkezdtével vibrálnak el a szentek:
Apavitraḥ pavitro vā. Apavitraḥ jelenti, hogy tisztátalan és pavitra az jelenti, hogy tiszta. Szóval, bármi is legyen, tiszta v. tisztátalan, szennyes az nem számít. Sarvāvasthāṁ gato 'pi vā. Sarva „minden”. Avastha „körülmény”. " Bármilyen körülmény adódjon, bármilyen állapot is adódjon, tiszta, nem tiszta, „yah” „bárki” smaret, „emlékszik” puṇḍarīkākṣam, Ő Krisna, sa: „Az a személy” bahya, „külsőleg”, abhyantara, „belsőleg” Sucihi „ egyszer csak megtisztul.” " Śrī-viṣṇu śrī-viṣṇu śrī-viṣṇu.
Bármilyen tej legyen, bármelyik tehéntől is jöjjön a tej, ha felajánlod az Úrnak,Visnunak Śrī-viṣṇu śrī-viṣṇu śrī-viṣṇu, akkor a tej praszadam lesz és tisztává lesz, és minden bizonnyal a tehén részesül az áldozatból. Nem számít, hogy a felajánlandó ételt rajtunk kívülálló okok beszennyezték, puṇḍarīkākṣam, Krisna által az meg lesz tisztítva és elfogyasztható. Minden megtisztul, minden hiba, ami esetlegesen fenn áll az egyszerre eltűnik. Miért beszélnek itt még is "vértejről.???????????
A Kali-yugában minden szennyezett, a feltételek rosszak, a körülmények, szennyezettek és tisztátalanok, DE pusztán az Úr szent neveinek vibrálása megtisztít mindent.
Ne féljenek a bhakták, hogy bolti, vagy piaci tejet vesznek és azzal főznek Krisnának! Ajánlják fel Krisnának Śrī-viṣṇu śrī-viṣṇu śrī-viṣṇu és az Úr megtisztítja az esetleges hibáktól és tiszta lesz a prasadam! A Tehén, aki a vágóhídra megy, agjáta-sukritit végzett és a lélek felemelkedhet, és következő életében kap egy olyan testet, ahol még több szolgálatot adhat az Úrnak. (Feltételezhetően a lelölt tehén, egy tehén gyilkos volt előzőleg, ez is fontos pont.)
Ha nem ajánljuk fel Krisnának, amit főztünk, legyen az krumplis sabji, vagy bármi más, akkor még az az étel is tisztátalannak számít és visszahatásokat kapunk érte azért, mert a növényt megöltük és saját élvezetre használtuk. Erről ír a Bhagavad-gítá:
yajria-sistansinah santo
mucyante sarva-kilbisaih
bhurjate te tv agham papaa
ye pacanty atma-karanat
„A bhakták megszabadulnak mindenféle bűntől, mert csak olyan ételt
fogyasztanak, amit először felajánlottak áldozat gyanánt. Mások, akik
személyes érzéki élvezetükre készítenek ételt, bizony csak bűnt esznek.”
Persze nem lehet bármit felajánlani Krisnának. A Bhagavad-gíta elmondja, hogy az Úr mit kér
„Ha valaki szeretettel és áhítattal áldoz Nekem egy levelet, virágot, gyümölcsöt vagy egy kis vizet patram, puspam, phalam, toyam, Én elfogadom azt. A„toyam” szó tejre is utal. Krisna ezeket kéri.
A vegán étkezés káros, és a transzcendetalistának nem ajánlott kerülnie a tejet, hiszen a tej táplálja a finom agyszöveteket, ami által érthetővé válnak a transzcendentális táák. A Murti imádatnak is elengedhetetlen részét képezik a tejtermékek. Srila Prabhupad ragaszkodott ahhoz hogy igyunk tejet, még akkor is, ha azt más anyagokkal szennyezik. A tejivás fontos a gyakorló bhakták számára!
Hamis lelkipásztorok ellene mennek a Bhagavat-Gítának, mert Ők azt hiszik, hogy jobban tudják, mire van szüksége Krisnának. Az Úr elmondja, hogy mit kell felajánlani számára, mi a jó étel -- patram, puspam, phalam, toyam. Srila Prabhupada elmondja, mit kell enni, mit kell felajánlani, minden le van írva, s jön valaki és ezeket az utasításokat lesöpri az asztalról, helyébe pedig saját új elképzeléseket rak, melyeknek nincs Śāstrikus alapja. Ahimsa tej, erőszakmentes tej, vértej. Ezek a kifejezések kitalált nevek, és ezeknek nincs Śāstrikus alapja.
Srila Prabhupad soha semmit nem mondott a tanítványainak arról, hogy valójában vegánkodni kellene meg hogy „még nincs farm és tiszta tej”…bla bla bla. Egyesek úgy állítják be Prabhupadot a témában, mintha Ő ezt szeretné. Mintha ez az Ő elképzelése lenne, csak nem akart erről beszélni. Mindig azzal jönnek, hogy Srila Prabhupad úgy gondolta, hogy kezdetben a hippiknek jó lesz a bolti tejes megoldás is, de ez csalás. Srila Prabhupada a legmagasabb szenderdeket adta át a kezdetektől, sőt idővel csökkentett is pár dolgon. Szóval ez a „kezdetben” megközelítés, csalás.
A guru mondja meg, Ő tanítja a tanítványt. Srila Prabhupad az alapító ácsárya, a Krisna-tudatú mozgalom acaryaja mondja meg, hogy mik az elvek. Eljön, lefekteti az alapokat, elmondja, hogy mit kell tenni, átadja a tudást, elmondja, hogy most ez lesz: "Csináld ezt és ne változtass, és kövess". A Nyugati kultúrában nincs kultúra , nem tudjuk mit jelent a guru szavát követni és nekünk belefér az az ostobaság, hogy később a tanításoknak át lehet alakítani az elveket, a filozófiát is. Ezt guru aparádnak nevezik...
Lázító, hogy Prabhupad nevében tesznek valamit, de közben köze sincs ahhoz, amit Srila Pabhupada szeretne... Prabhupádoznak...Kimondják, hogy Prabhupada, az ál-követőknek erre elcsordul a nyála és beveszi, ami ez után jön.
Az acarya mondja meg, hogy mit kell enni és ajánlani a murtinak
catur- vidha-sri-bhagavat-prasada-
svadv-anna-trptan hari-bhakta-sanghan
krtvaiva trptim bhajatah sadaiva
vande guroh sri-caranaravindam
Ő tanítja meg, mit, hogyan kell ennie a bhaktának. Az acarya tanításának az átalakítása aparádnak számít.
Az a baj, hogy nem tudják a mai magukat gurunak nevezők, hogy mi az, hogy követni az Acaryat.... Azt kell csinálni, amit a guru mond és nem szabad kitalálni új dolgot! Ez olyan alapvető dolog, mint az egyszer egy, de egyesek nem értik mit jelent az, hogy
„gurumukha-padma vakya cittete kori aikya „.
Nem szabd elvenni és nem szabad hozzátenni semmihez. A konyhakultúrát, a murti imádatot nem szabad átformálni csak úgy GBC döntésre, akiknek a feladata mindössze annyi, hogy csak végrehajtani az utasítást és nem átírni, átgondolni, újragondolni. Nem ez a GBC feladata. A GBC feladata, hogy az 1987 előtti utasításokat végrehajtsa és ellenőrizze, hogy betartják-e a központok.
Sivarama swami gyűlést rendezett pár sannyasi kollégával a témával kapcsolatban, jelen volt Radhanat swami és Devamrita swami ( már rosszul kezdődik, de ez más tészta, most ebbe ne menjünk bele) és még páran, de ennyi volt, mert bizony a vegán étkezésnek, az új konyha sztenderd nem hódít annyira a GBC-k között sem.
Az Iskconban nem egységes ez a vegános újítás hozzáállás. Biztos többen vannak, de ott van Kadamba Kanan swami, aki gyakorlatilag ugyan azt mondja, hogy a szerencsétlen tehén felé a bahakta tudja a legnagyobb kegyet kimutatni pusztán azzal, hogy a tejét felajánlja Krisnának, s így a tehén lelkileg fejlődik, és végül akár az anyagi létezésből is teljesen meg is mentheti a bhakta, de ha ahimsára hivatkozva megtagadod ezt, az kegyetlenség, mert a kezedben van az anyagi lét szenvedését megszüntető gyógyszer, de te nem élsz vele és ez nem szép dolog.
Mentsd meg a tehenek lelkét azzal, hogy tejüket felajánlod Krisnának!
Megváltoztatni az Acarya módszerét, azzal, hogyazt üzenik felé, hogy ők jobban tudják vezetni, jobban értik a spirituális sztenderdeket, jobban értik a Krisna-tudat működését, mint az Acarya ez sértés vele szemben. Nekik csak követniük kellene és nem új dolgokról spekulálni!
Helytelen az, hogy a vegán étkezést propagálják, és az, hogy a Murtiknak, bhaktáknak műanyag „ételt” ajánlanak.
Nem szabd elvenni és nem szabad hozzátenni semmihez. A konyhakultúrát, a murti imádatot nem szabad átformálni csak úgy GBC döntésre, akiknek a feladata mindössze annyi, hogy csak végrehajtani az utasítást és nem átírni, átgondolni, újragondolni. Nem ez a GBC feladata. A GBC feladata, hogy az 1987 előtti utasításokat végrehajtsa és ellenőrizze, hogy betartják-e a központok.
Sivarama swami gyűlést rendezett pár sannyasi kollégával a témával kapcsolatban, jelen volt Radhanat swami és Devamrita swami ( már rosszul kezdődik, de ez más tészta, most ebbe ne menjünk bele) és még páran, de ennyi volt, mert bizony a vegán étkezésnek, az új konyha sztenderd nem hódít annyira a GBC-k között sem.
Az Iskconban nem egységes ez a vegános újítás hozzáállás. Biztos többen vannak, de ott van Kadamba Kanan swami, aki gyakorlatilag ugyan azt mondja, hogy a szerencsétlen tehén felé a bahakta tudja a legnagyobb kegyet kimutatni pusztán azzal, hogy a tejét felajánlja Krisnának, s így a tehén lelkileg fejlődik, és végül akár az anyagi létezésből is teljesen meg is mentheti a bhakta, de ha ahimsára hivatkozva megtagadod ezt, az kegyetlenség, mert a kezedben van az anyagi lét szenvedését megszüntető gyógyszer, de te nem élsz vele és ez nem szép dolog.
Mentsd meg a tehenek lelkét azzal, hogy tejüket felajánlod Krisnának!
Megváltoztatni az Acarya módszerét, azzal, hogyazt üzenik felé, hogy ők jobban tudják vezetni, jobban értik a spirituális sztenderdeket, jobban értik a Krisna-tudat működését, mint az Acarya ez sértés vele szemben. Nekik csak követniük kellene és nem új dolgokról spekulálni!
Helytelen az, hogy a vegán étkezést propagálják, és az, hogy a Murtiknak, bhaktáknak műanyag „ételt” ajánlanak.
Az MKTHK csalók és becsapottak gyülekezetévé vált.