Kényelmes sannyāsī szindróma

sannyāsīnak nincs luxusvillája, vagy talán mégis, de oké, ez lehet acintya bheda-abheda tattva. Ezekről lemondtak és ugyanakkor nem mondanak le róla. Most akkor hogyan van ez? Ez az új ISKCON filozófia? Amikor adományokat kapnak, akkor lemondók, és amikor luxuslakásokat vásárolnak, akkor lemondanak a lemondásról.



Sivarama Swaminak már van egy lakása Vrindávanában az Iskcon UK jóvoltából alább a képeken: http://aharekrisnamozgalom.blogspot.hu/2017/09/sivarama-swami-szomszedsagaban-lehetsz.html

S van egy nagy háza Somogyvámoson is, amit több alkalommal és takarítottam. Angliában is minden bizonnyal elhelyezkedett szépen. Pontosan a mayapuri lakhely miben különbözhet, a pl. hazaihoz képest? Mi van ott, ami itthon nincs? Ahogy láttam Krisna-völgyes is elég szép és nyugodt, és mind az igaz ott is, amire a Swaminak szüksége van, de talán sok a bhakta és a látogató  a farmon (turistaparadicsom ugye), lehet, neki a nyüzsi már sok 69 évesen, ami nyugdíjas kor, de nem öreg annyira. 

Mondhatja valaki, hogy a szenthely vonzza a sannyasikat, de igazából a tiszta bhakta nem ragaszkodik a szenthelyekhez sem, hiszen az Urat mindig a szívében őrzi, és bárhol jár ott a szenthely is megnyilvánul.

Prabhupada több alkalommal is kritizálta azt a módit, hogy emberek elhagyják a szép házat, feleséget, kocsit a lemondás nevében, és Vrindávanban, v. Mayapurban felhúzatnak egy hasonlóan szép és kényelmes házat, s gyakorlatilag ugyanolyat, v. anyagi szempontból jobb környezetet építsenek ki. Ennek semmi értelme és ez így helytelen. A szenthelyek, a dhama nem érzékkielégítésre van. Ha érzék kielégít a dhámban, akkor következő életében pl. majomként kell megszületnie ott azon a szenthelyen. 

2018-ban megéri sannyasinak lenni, úgy néz ki a dolog. Jobban élnek, mint némelyik tanítványa. 

Ezek a dolgok szörnyen rontják a Mozgalom hírnevét és potenciálját. 

Hány apartman kell neki, hogy "boldogan", "kényelemben", "csendben", "nyugodtan", "békésen", elvonulva énekelhesse a Hare Krisnát és tanulmányozza a könyveit????

 Ha adományt adsz, győződj meg arról, hogy adományodat adod a lemondónak, aki legalább 20-szor gazdagabb, mint te, oké?

Sivaram Swami az interjújában elmondja, hogy mindig is kereste a békés, csendes helyeket, ahol néhány bhakta él,  (??? )  akik éneklik a szent nevet, olvasnak, tanulnak. A swami békésen akarna énekelni a Hare Krisnát és aztán a Rasamrta Kunjnál ezt megtalálta luxus kivitelben, amire azt mondta, hogy „Igen, ez az a hely, amit kerestem.”

Az MKTHK megvásárolt pár lakást, darabját 150000USD-ért, ahová már be is költözött pár hónapja és ott is akar élni --mondja a "swami", aki a magyar yatra pénzéből nem ám templomokat létesít Krisna örömére, hanem nyugdíjas éveire házat, lakásokat vesz saját magának, saját érzéki öröme számára. Menten eldobom az agyam!!!   És aztán megint mondja, hogy Ő ilyen csodálatos helyet akart .... és persze meg is kapta a yatra pénzén.   ..  Így szép ez az anyagi világ. Nem is lenne jó elhagyni ezt a világot???

CSEND, BÉKE, JAPA, OLVASGATÁS (csak tudnám mit tanulmányozna a swami? Talán valamilyen Otthon magazinokat olvasgatna vagy hasonlókat)

Szerinte a bhakta pont ilyen helyeket keres, (...hát ezt nem tudom honnan vette..)   ahol a bhakta tud meditálni a Dhámon...az Acaryak is ilyen helyen éltek --mondja.  Nos , én nem ezt olvastam, mert az Acaryak, akiről beszél, megtagadták azt is, hogy ruházkodjanak, s csak egy ágyékkötőt viseltek; napi 1 órát aludtak; Egy kevés rizst , vajat ettek, de volt hogy elfelejtettek enni is és szinte minden nap máshol aludtak.  Folytathatnám...de tény, hogy így éltek. Ezek az Acharyák komoly lemondásokat végeztek és nem dédelgettek anyagi vágyakat, nem álmodoztak kényelemről.


Sivarama Swami az anyagi élet élvezetének vágyáról tesz vallomást ebben a videóban, s így bizony megkérdőjelezhető a Swami tisztasága, mert ilyen vágyakkal a léleknek ismét meg kell születni ebben a világban és így SRS -nek is. 

Krisnát nem lehet elérni annak, aki anyagi vágyakat dédelget. Aki azt keresi, hogy hogyan lehetne boldog, hogyan élhetne kényelmesen, zavartalanul ebben a világban és közben meg Krisnához igyekszik, az egy ostoba személy, s ezt nem én mondom, hanem a Goswamik és Srila Prabhupada 1973. április 19.-én LA-ban:

„That is stated in the Caitanya-caritāmṛta that: "Somebody wants Me. At the same time, he wants material prosperity. He's a fool. He's a fool."

Érdemes lenne az 1974 október 6.-ai Mayapurban tartott előadását is meghallgatni ezeknek az állítólagos sannyāsīknak, akik magukat Srila Prabhupada tanítványainak mondják, mert nagyon tanulságos és pont azt magyarázza, hogy a bhakta, ha el akar jutni Krisnához, akkor akiñcanává, vagy niṣkiñcanává kell válni, ami annyit jelent, hogy anyagi vágyaitól, tulajdon érzettől, anyagi szükséglettől mentesen kell gyakorolnia a lelki életet.

„ …és ha azt gondoljuk: „Most már van nagy házam, most szépen és kényelmesen élek és kényelmesen alszom,” akkor az na gocaram, akkor Krisnát nem fogjuk megvalósítani. Akkor csak a kényelem valósul meg, nem Krisna. Akiñcana-gocaram (az, akit az anyagi téren kimerült ember könnyen elér.). Erre mindig emlékezni kell. 1974 október 6. Mayapur SB: 1.8.26. lecke

…de hát  kérem szépen ezt elfelejtettük. Sivarama Swami milyen példát mutat a tanítványainak és általában a bhaktáknak? Ő most mit képvisel tulajdonképpen? Most komolyan gondolja, hogy ez így helyénvaló?

Az anyābhilāṣitā-śūnyam  [Brs. 1.1.11].
A leckében még arról is beszél Srila Prabhupada, hogy a bahkta a saját  kényelme számára  soha nem kíván semmit. Aki Krisnához igyekszik és kész elérni őt, az a bhakta nem beszél így, mint Sivarama Swami a videóban.  A bhakta a saját kényelmére soha nem költ semmit, de ezzel szemben Sivarama Swami a magyar yatra nevében vásárolt egy csodálatos helyet magának Talavana épületben a Rasamrta Kunjban, aminek az értéke többször 150 000 USD (mert több apartmanról van szó).      ... No lám,  mire is jó az 1 % és egyébb más forrásokból befolyt pénz????

Kapcsolódó anyag:
http://aharekrisnamozgalom.blogspot.hu/2017/08/nyomozas-mayapuri-rasamrita-kunj.html
http://aharekrisnamozgalom.blogspot.hu/2017/09/sivarama-swami-szomszedsagaban-lehetsz.html

Ezeknek a sannyāsīknak újra tanulmányozniuk kellene a Krisna-tudat filozófiáját.

Sivarama Swami eléggé óvatlan volt ezzel az interjúval a lakosztályával a háttérben, a hozzáfűződő anyagi vágyait latolgatva, mert gyakorlatilag a bizonyítványát írja alá, mely szerint neki az anyagi világban kell maradnia egy darabig. Krisna vár rá, de SrS-nek még futnia kell pár kört azokkal együtt, akit Őt követik: a tanítványaival, mert ők is ugyanoda jutnak majd.... Rasamrita kunja helyett valamelyik Rasa bolygóra pl. a Rasatalára.

Sivarama swami a fentiekből ítélve a tanítványait anyagi vágyakra taníthatja csak, és a tanítványaiban inkább a karmí mentalitást fejleszti ki, és így a tiszta bhaktit nem adhatja át nekik, nem tudja Krisnát átadni, hiszen Ő maga sem rendelkezik Krisna megvalósításával.

Ha megvalósította volna Krisnát, akkor anyābhilāṣitā-śūnyam lenne, niṣkiñcanasya bhagavad-bhajanonmukhasya, hogy nem vágyna semmire ebben az anyagi világban, s őt csak  Isten imádata érdekelné, és az, hogy feladva minden kényelmet, terjeszthesse a Krisna-tudatot, de a Swamit láthatóan a vágyai nem ebbe az irányba viszik. Hogyan akar így prédikálni.? 

Egyik podcastjában elmondta, hogy az elmúlt 30 éveben nem volt nagyon alkalma prédikálni.     ..na erről ki tehet?

Sivarama Swami jámbor ember, vallásos, mint oly sokan a világban, akik a vallásosságot arra használják, hogy meglegyen a dharmārtha-kāma-mokṣa, anyagi és világias helyzetet biztosító négyes tényező.

A vallást sokan azért űzik, mert így az Úr biztosítja nekik az anyagi szükségleteiket és ebből jön az artha, a gazdaság, a számla, a szép lakás, szép nagy ház, szép kert, nyugalom, és béke ,és kényelem és biztonság, és minden kellemes dolog stb. Viszont ezekkel nem lehet elérni Krisnát. Előbb ezektől meg kell undorodni. Le kell mondani minden ilyen kényelmes dologról, mert az ezekhez való ragaszkodás leköt az anyagi világba. 

Sivarama Swami jámbor személy és vallásos, és sok sok születés után végül Ő is megtér majd Krisnához, így ő is niṣkiñcanává válik. Én imádkozom érte, hogy sikert érjen el, s beteljesítse az emberi létforma kötelességét, amely az Istenhez való hazatérésben csúcsosodik ki. 

bhogaisvara-prasaktanam
tayapahrta-cetasam
vyavasayatmika buddhi}
samadhau na vidhyate


A Legfelsőbb Úrhoz irányuló odaadó szolgálat szilárd elhatározása nem születik meg azon személyek elméjében, akiket túlságosan vonz, és megtéveszt az érzéki élvezet, s az anyagi gazdagság.
 
Arjuna: Milyen jelekről ismerhetem fel azt, akinek tudata a Transzcendensbe merült? Hogyan, milyen szavakkal beszél ö? Miként ül, és hogyan jár? 

srí bhagaván uváca

prajaháti yadá kámán
átmany evatmaná tusta


Az ilyen személy feladott minden anyagi vágyat, s egyedül belülről az önvalóból merít elégedettséget.

Aki a háromfajta szenvedés ellenére is háborítatlan, akit a boldogság nem mámorít, s aki mentes a vonzódástól, a félelemtől és dühtől, azt  rendíthetetlen elméjű bölcsnek hívják. Aki mentes a vonzalomtól és gyűlölettől, s ha jó éri, nem ujjong, ha pedig rossz, nem panaszkodik, az szilárdan gyökerezik a tökéletes tudásban. A megtestesült élőlény ugyan elállhat az érzéki örömöktől, ám az érzékek tárgyai utáni szomj megmarad. Ettől csak úgy válhat meg, ha
előbb felsőbbrendű ízt tapasztal, és így tudata rendíthetetlenné válik. 


Nyomozás a mayapuri Rasamrita Kunj sannyásik tulajdonában lévő luxus apartmanok ügyében 

http://aharekrisnamozgalom.blogspot.hu/2017/08/nyomozas-mayapuri-rasamrita-kunj.html

Bhakti Caitanya Swami a videóban elmondja, hogy két lakást is vettek számára 100 000$ értékben. Korábban neki már volt egy lakása Mayapurban, de nem érezte ott jól magát: "sometimes really wasn’t not ok.” Ez az Iskcon új teológiája, hogy már csak ilyen idilli környezetben, szép lakásban, szép ruhában lehet tiszta bahktának lenni.


 

És emlékztek az alapító-acaryára? Nem emlékszem a nevére, "P" -vel kezdődik a neve azt hiszem, de Ő mondta: 

"Az Úr Caitanya erre utal, hogy egy sannyāsī az, aki mindenről lemondott, ha nagyon szépen él, szép ruhával, szép házzal és lakásban ... Nem. Ezt Caitanya Maháprabhu nem hagyja jóvá. Akkor mi az? Mit jelent? A sannyāsī olyan, mint egy első osztályú úriember, dohányzik, és nagyon szép lakása van, és néhánynak, azt már mondtam, hölgy asszisztens titkárral ?... Mi ez? Caitanya Mahāprabhu nem fogadta el. A lehető legtávolabb kell lennie ezektől... Csak azt szabad elfogadni, amit feltétlenül szükségszerű, nem többet. Igen. Ez a lemondott életrend, nem az hogy a lemondott életmód nevében éljen a háztulajdonosok rovására, nagyon gyönyörűen. Ez nem szannya. Caitanya Maháprabhu sampradáya nem fogadja el ezt. (CC 20.66-96, New York, 1966. november 21.)

"A bhakta nem csatlakozik egy párthoz sem, ezért gondok nélküli. A fájdalmak sohasem érintik, mert mentes minden hamis megjelöléstől, vagyis tudja, hogy a test csupán egy burkolat, így a testi fájdalmak nem hatnak rá. Egy nagy épület felépítéséhez például rendkívüli erőfeszítés szükséges, de ha ezáltal nem fejlődik a odaadó szolgálatban, akkor a bhakta sohasem fog ilyen feladatba. Az Úr számára azonban építhet templomot, és ennek érdekében vállalhat mindenféle aggodalmat, ám személyes érdekből soha." Bg 12.16m