A július 9.-i utasítás kimondja, hogy a ritvik rendszert „mostantól (henceforward)” kell követni. A használt szónak „mostantól” csak egyetlen jelentése van, mégpedig az, hogy „ettől az időponttól kezdve folytonosan tovább”. Ezt igazolja mind Srila Prabhupada korábbi használata ezzel a szóval kapcsolatban, mind az angol nyelvben ennek a szónak tulajdonított jelentés. Más szavaktól eltérően, ez a szó, „mostantól (henceforward)”, nem többjelentésű, hiszen a szótárban csak egyetlen definíciót találunk rá. A másik 86 alkalommal, ami a Fólióban található, amikor Srila Prabhupada ezt a szót használta, nem merült fel senkiben az a kérdés, hogy ez a szó jelenthet-e bármi mást, mint azt, hogy „ettől az időponttól kezdve folyamatosan tovább”. „Ettől az időponttól kezdve folyamatosan tovább” nem azt jelenti, hogy „ettől az időponttól kezdve folyamatosan tovább addig, amíg eltávozom”. Egyszerűen csak annyit jelent, hogy „ettől az időponttól kezdve folyamatosan tovább”. A levélben sehol sem találunk utalást arra, hogy a ritvik rendszer Srila Prabhupada eltávozásakor szűnjön meg, sem arra, hogy csak Srila Prabhupada eltávozásáig működjön. Továbbá az a cáfolat, hogy az egész ritvik rendszer egy szón „függ” – „mostantól”- tarthatatlan, hiszen, ha ezt az egy szót kivesszük a levélből, az annak tartalmán semmit sem változtat. Srila Prabhupada felépített nekünk egy rendszert négy hónappal az eltávozása előtt, és semmilyen utasítást nem adott annak megszüntetésére. Egy ilyen módosító instrukció hiányában, ezt a levelét Srila Prabhupada avatásokkal kapcsolatos végső utasításának kell tekinteni és követni.
A levél tartalma
ISKCON
A KRISNA TUDAT NEMZETKÖZI SZERVEZETE
Alapító-Acarya: Ő Isteni kegyelme A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada
A KRISNA TUDAT NEMZETKÖZI SZERVEZETE
Alapító-Acarya: Ő Isteni kegyelme A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada
1977. július 9.
Minden GBC-nek és Templomvezetőnek
Kedves Maharajak és Prabhuk!,
Kérlek, fogadjátok alázatos hódolatomat a lábaitoknál. Nem régiben, amikor minden GBC tag itt volt Vrindavanaban Ő Isteni Kegyelmével, Srila Prabhupada említette, hogy hamarosan ki fog jelölni néhányat, a rangidős tanítványai közül “ritviknek”, (az acarya képviselőjének), abból a célból, hogy első és második avatást adjanak. Ő Isteni Kegyelme eddig az alábbi listán szereplő 11 tanítványt nevezte meg:
Kérlek, fogadjátok alázatos hódolatomat a lábaitoknál. Nem régiben, amikor minden GBC tag itt volt Vrindavanaban Ő Isteni Kegyelmével, Srila Prabhupada említette, hogy hamarosan ki fog jelölni néhányat, a rangidős tanítványai közül “ritviknek”, (az acarya képviselőjének), abból a célból, hogy első és második avatást adjanak. Ő Isteni Kegyelme eddig az alábbi listán szereplő 11 tanítványt nevezte meg:
Ő Szentsége Kirtanananda Swami
Ő Szentsége Satsvarupa das Gosvami
Ő Szentsége Jayapataka Swami
Ő Szentsége Tamál Krisna Goswami
Ő Szentsége Hrydayananda Goswami
Ő Szentsége Bhavananda Goswami
Ő Szentsége Hamsadutta Swami
Ő Szentsége Ramesvara Swami
Ő Szentsége Harikesa Swami
Ő Kegyelme Bhagavan das Adhikari
Ő Kegyelme Jayatirtha das Adhikari
Ő Szentsége Satsvarupa das Gosvami
Ő Szentsége Jayapataka Swami
Ő Szentsége Tamál Krisna Goswami
Ő Szentsége Hrydayananda Goswami
Ő Szentsége Bhavananda Goswami
Ő Szentsége Hamsadutta Swami
Ő Szentsége Ramesvara Swami
Ő Szentsége Harikesa Swami
Ő Kegyelme Bhagavan das Adhikari
Ő Kegyelme Jayatirtha das Adhikari
A múltban a templomvezetők írtak Srila Prabhupadanak javaslatot, egy adott bhakta ajánlásához az avatásokra. Mivel Srila Prabhupada megnevezte ezeket a képviselőket, mostantól a templomvezetőknek a fent megemlített 11 képviselő közül, annak kell címezniük az ajánlásaikat, az első és a második avatásra, aki éppen a legközelebb tartózkodik templomukhoz. Miután ezek a képviselők megfontolták az avatási jelölést, elfogadhatják a bhaktát Srila Prabhupada avatott tanítványaként, úgy, hogy adnak nekik lelki nevet, a második avatás tekintetében pedig, a Gayatri mantrát elvibrálják a szent zsinóron ugyanúgy, ahogy Srila Prabhupada tette eddig. Az újonnan avatott bhakták Ő Isteni Kegyelme A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada tanítványai, a fenti 11 bhakta pedig, Srila Prabhupada képviselőjeként jár el. Miután a templomvezető megkapta a levelet a fenti képviselőktől a lelki nevekkel vagy a szent zsinórral, elvégezheti a tűzceremóniát a templomban, mint ahogy korábban is tette. Az újonnan avatott bhakta nevét a képviselőnek, aki elfogadta őt, el kell küldenie Srila Prabhupadanak, hogy bekerüljön Ő Isteni Kegyelme „Avatott Tanítványok” könyvébe. Remélem mindez jó egészségben talál titeket.
Szolgátok, Jóváhagyva (aláírás az eredeti dokumentumon található)
Tamal Krisna Goswami
(Srila Prabhupada aláírása az eredeti dokumentumból)
Megerősítő instrukciók:
Srila Prabhupadanak, és a titkárának, ezen kívül léteztek még kijelentései a július 9.-i levelet követően, amelyekből egyértelműen kiderül, hogy a ritvik rendszernek kellett volna folytatódnia:
„…a jövőben követendő avatási rendszer.” (1977. július 11.)
„…maradj továbbra is ritvik, és cselekedj az én kérésem szerint”
(1977. Július 19.-i hangfelvétel)
„…maradj továbbra is ritvik, és az én nevemben cselekedj.”
(1977. Július 31.)
(1977. Július 31.)
Ebben a dokumentumban olyan szavakat találunk, mint „folytatni” és „jövő” amelyek a „mostantól” szóval együtt mind a ritvik rendszer állandóságát mutatják. Srila Prabhupadanak egyetlen kijelentése, sőt utalása nincs arra vonatkozóan, hogy a ritvik rendszert az eltávozása után szüntessék meg..