Sivarama Swami és rasika-guruja Narayana Maharaja |
Ez a Narayana Maharaya vonal egy veszély forrás az őszinte bhakták számára és pusztítólag hat a lelki életre, ahogyan pusztítólag hatott az ISKCON-ra. Srila Prabhupáda hagyatéka megsérült és feldarabolódott, mert egyes bhakták nem érték be azzal, amit Srila Prabhupáda adott. Többet akartak inni az odaadás nektárral teli óceánjából, így más guruknál vettek menedéket.
A Wikipedián a Society for Krishna Consciousness alatt olvasni lehet az előző részben felhozott témáról, egészen pontosan a „Rasika-bhakti” problematikáról, ami igen nagy felbolydulást okozott az ISKCON közösségében.
A következőről szól a dolog: Miután Srila Prabhupáda eltávozott szemünk elől, istentestvérének tanítványa B. Narayana Goswami Maharaja jogot formált, hogy átvegye az ISKCON szellemi irányítását és így végül tanácsadóvá is vált. Prominens ISKCON vezetők kisebb csoportja igen közeli szövetségre léptek ezzel a Maharajával, amit nem is lepleztek.
Idővel ez a szövetség egyre szorosabbá vált, egyre többet hallgatták őt a gopi-bhava irányzatról, aminek a lényege Krisna szeretői hangulatának az elsajátítása. Ez a felvett hangulat néhányakat eléggé zavart, -- hiszen ez az irányzat nem egyeztethető össze azzal, amit Srila Prabhupáda tanított, mégpedig, hogy az ilyenfajta spontán szeretetteli odaadás csakis felszabadult lelkek érthetnek és tapasztalhatnak meg, – és 1993 éves GBC gyűlésen felszólaltak Narayana Maharaja befolyása ellen és kérték a tagokat, hogy minimalizálják a kapcsolatot vele.
Ebből aztán nem lett semmi, folytatódtak a tanítások, siksák Narayana Maharajától. 1994-ben megígértették a Gopi Bhava Club tagjaival, hogy nem követik Naryana Maharaja tanításait. Külsőleg ez ment is, de a háttérben egyáltalán nem hagytak fel és továbbra is gyakran látogatták B. Narayana Maharaját. 1995-ös GBC éves gyűlésén már komoly vita folyt a Gopi Bhava Club ténykedéséről és az azt követő egy héten át vizsgálódtak a tagok körében.
Felmerültek ötletek, hogy hogyan szankcionálják a gopi-bhavosokat, pl. felajánlották, a lemondásukat, de ezt elvetették. Felajánlották azt is, hogy a továbbiakban nem fogadhatnak el újabb tanítványokat, vagy nem látogathatják Vrindávanát, amíg az ügyre pontot nem tesznek. 1996-ban a GBC ragaszkodott a korlátozások bevezetéséhez.
A Wikipedián a Society for Krishna Consciousness alatt olvasni lehet az előző részben felhozott témáról, egészen pontosan a „Rasika-bhakti” problematikáról, ami igen nagy felbolydulást okozott az ISKCON közösségében.
A következőről szól a dolog: Miután Srila Prabhupáda eltávozott szemünk elől, istentestvérének tanítványa B. Narayana Goswami Maharaja jogot formált, hogy átvegye az ISKCON szellemi irányítását és így végül tanácsadóvá is vált. Prominens ISKCON vezetők kisebb csoportja igen közeli szövetségre léptek ezzel a Maharajával, amit nem is lepleztek.
Idővel ez a szövetség egyre szorosabbá vált, egyre többet hallgatták őt a gopi-bhava irányzatról, aminek a lényege Krisna szeretői hangulatának az elsajátítása. Ez a felvett hangulat néhányakat eléggé zavart, -- hiszen ez az irányzat nem egyeztethető össze azzal, amit Srila Prabhupáda tanított, mégpedig, hogy az ilyenfajta spontán szeretetteli odaadás csakis felszabadult lelkek érthetnek és tapasztalhatnak meg, – és 1993 éves GBC gyűlésen felszólaltak Narayana Maharaja befolyása ellen és kérték a tagokat, hogy minimalizálják a kapcsolatot vele.
Ebből aztán nem lett semmi, folytatódtak a tanítások, siksák Narayana Maharajától. 1994-ben megígértették a Gopi Bhava Club tagjaival, hogy nem követik Naryana Maharaja tanításait. Külsőleg ez ment is, de a háttérben egyáltalán nem hagytak fel és továbbra is gyakran látogatták B. Narayana Maharaját. 1995-ös GBC éves gyűlésén már komoly vita folyt a Gopi Bhava Club ténykedéséről és az azt követő egy héten át vizsgálódtak a tagok körében.
Felmerültek ötletek, hogy hogyan szankcionálják a gopi-bhavosokat, pl. felajánlották, a lemondásukat, de ezt elvetették. Felajánlották azt is, hogy a továbbiakban nem fogadhatnak el újabb tanítványokat, vagy nem látogathatják Vrindávanát, amíg az ügyre pontot nem tesznek. 1996-ban a GBC ragaszkodott a korlátozások bevezetéséhez.
Abban az időben sokan vándoroltak el Srila Prabhupáda mozgalmából Naryana Maharaya táborába és sokan is kértek tőle avatást, olyanok is, akik már avatva voltak. Erről a kis epizódról itt olvasható: The Perils of Succession: Heresies of Authority and Continuity In the Hare Krishna Movement (Part 2) by Tamala Krishna Goswami
A felfüggesztett Gopi Bahva Club tagjai, akik Magyarország közösségében is jól ismertek az Sivaram Maharaja, Indrajumna Swami, BB. Govinda Maharaja és Kesava Bharati Maharaja, ja és Tamala Krisna Maharaja is az volt.
90”-es évek vége felé Sivaram Maharajaáról beszélték a hűvösvölgyi templomban, hogy hamarosan vissza fog lépni és nem avat több tanítványt és ezért gyorsan avatást kell kérni tőle. Ez a híresztelés, hogy nem avathat több tanítványt, a Gopi Bhavos ügy miatt merült fel, habár ez az eredeti ok már nem érkezett el tisztán a magyar közösséghez.
Végül aztán ezek a személyek nem hagytak fel Narayana Maharaja tanításának követésével és elszeparálódtak az ISKCON-tól és belevágtak saját projektjeik megvalósításába. Mindenki kiépítette a saját „bajan-kutirját”, ki-ki a maga területén.
A felfüggesztett Gopi Bahva Club tagjai, akik Magyarország közösségében is jól ismertek az Sivaram Maharaja, Indrajumna Swami, BB. Govinda Maharaja és Kesava Bharati Maharaja, ja és Tamala Krisna Maharaja is az volt.
90”-es évek vége felé Sivaram Maharajaáról beszélték a hűvösvölgyi templomban, hogy hamarosan vissza fog lépni és nem avat több tanítványt és ezért gyorsan avatást kell kérni tőle. Ez a híresztelés, hogy nem avathat több tanítványt, a Gopi Bhavos ügy miatt merült fel, habár ez az eredeti ok már nem érkezett el tisztán a magyar közösséghez.
Végül aztán ezek a személyek nem hagytak fel Narayana Maharaja tanításának követésével és elszeparálódtak az ISKCON-tól és belevágtak saját projektjeik megvalósításába. Mindenki kiépítette a saját „bajan-kutirját”, ki-ki a maga területén.
Sivaram Swami kiépítette az Új Varajdhamot; Govinda Maharaja Kazahsztánban épített saját birtokot; Indrajumna Maharaja pedig Lengyelországban tevékenykedett, de igazából egyikük tulajdona sem kapcsolódik az ISKCON nevéhez. Például az, hogy „ISKCON Magyarország”, csak egy felvett név.
Ki ez a Narayana Maharaja - kérdezik a bhakták?
Ki ez a Narayana Maharaja - kérdezik a bhakták?
Sivaram Swami 2010. október 28.-án potcastjában arról beszél, hogy Bombayben meglátogatták ismert sannyási barátaival Narayana Maharaját a halálos ágyán. Hallhatjuk, hogy Sivaram Swami igencsak szívén őrzi lelki tanítómestere sorsát, s osztozik fájdalmában. Nem csak állapotáról beszél, hanem arról is, hogy Narayana Maharaja micsoda csodálatos dolgot tanított és milyen csodálatosan mutatta be a Krisna-tudat bhaváját. Gyakorlatilag a gopi-baváról, a rasika-bahktiról beszél Sivaram Maharaja, csak a hallgatóságot nem annyira avatja be, hogy igazából életének kiemelten fontos siksa-gurujától kellet eltávolodnia. Neki ez fontos esemény volt, s ezért is volt az a potcast, habár Narayana Maharaja neve sokaknak nem mond semmit. Főleg a magyar bhakták nem tudhatnak, hiszen ők max. angolul hallgathatták a beszámolót.
Sivaram Swami 2010 szilveszterén ismét megszólalt Narayan Maharya ügyében, aki akkor hagyta el testét és megemlékezett erről a „szomorú” eseményről. Feltételezem (erre nincs bizonyítékom, de megtörtént másokkal), hogy Sivaram Swamit és több más sannyászit valamilyenfajta újraavatásban részesítette Narayana Maharaja. Ha nem is, de finomszinten ez az avatás megtörtén.
A magyar bahkták magyarul egyetlen potcastban sem hallhatnak Narayana Maharajárol, Sivaram Swami lelki tanítómesteréről, aki évekig oktatta a rasika-bhakti, a gopi-bhava tudományára. Másik potcasban hallhatunk Prabhupáda istentestvéreinek irányzatáról, amit Sivaram Swami hitelesnek állított be, holott a Gaudiya Math 1936 után nemsokkal botrányos módon összeomlott, mert meghamisították Srila Bahktisiddhanta Sarasvati Maharaja üzenetét és akaratát, amit egyedül csak Srila Prabhupád hajtott végre.
Srila Prabhupád sokszor beszélt és írt arról és óva intette a bhaktákat attól, hogy siksát fogadjanak el külső Mathoktól, mert árthatnak a mozgalomnak. Ő maga kérte, hogy ne olvassák a Gaudiya Mathosok könyveit, könyörgött, hogy ne keveredjünk velük össze, mert irigyek és bajt hoznak az ISKCON-ra (eről majd szólunk egy külön bejegyzésben). Ez meg is történt, mert miután Prabhupáda elment a Math sannyásziai léptek és javaslatukra, első sorba Sridhar Swami javaslatára kiépítették a guru-rendszert, amit 1936 után tettek a saját táborukban. Gyakorlatilag csak megismétlődött az, amitől Srila Prabhupáda tartott, és amiért elkezdte külön az ISKCON megalapítását, ahogyan azt lelki tanítómestere kérte tőle.
Hát ilyen veszélyes összeállni az irigy vaisnavákkal, akik álruhában járnak kelnek a világban. Kerülni kell az ilyen személyeket.
Naryana Maharaja tanítványa Tridandi Swami elmeséli https://www.youtube.com/watch?v=Ery-hnyKTyY, v. itt http://iskcon.us/bv-tridandi-swami/iskcon-siksha-outside/ , hogy a vaydhi-bhaktin tovább kell lépni és bele kell csobbanni az igazi, valódi Istenszeretet nektár óceánjába még akkor is, ha másoknak ez nem tetszik és mondják, hogy ne csináld. Miért ne? – kérdi a Swami. Beszél arról, hogy az ISKCON-ban a bhakták olyanok, mint egy sivatag, ki vannak száradva és az olyan bhakták, mint …Sivaram Swami nem érik be annyival és futnak a nektár után Narayana Maharaja lábaihoz.
Tridandi Swami mondja, hogy nagyon jól ismeri Sivaram Swamit (valamiért kiemelte őt), nagyon jól tudja mit csinál és elárulja azt is, hogy Sivaram Swami menedéket vett Narayana Maharajánál és sokat járt hozzá, volt, hogy minden nap. Felsorolt pár sannyászit, akik minden nap meglátogatták őt.
Botrányos ez na!!!
Sivarama Swami már nem kötődik Srila Prabhupádhoz és veszélyes elemeket szedett fel, megmérgezte magát, s ami a legsúlyosabb: semmibe vette eredeti lelki tanítómestere Srila Prabhupáda kérését, hogy ne keveredjenek más irányzatok képviselőivel. Nem követte az utasítást és ez már maga a bukás.
Srila Prabhupádát csak amolyan kelléknek fogadja el, hogy megtévessze a tanítványokat, akik így azt gondolják, hogy Srila Prabhupádához kapcsolódnak, de ez sajnos nem igaz. A magyarországi yátra Narayan Maharaja, Sridhar Maharaja, és még ki tudja milyen maharaja és miféle Radha-kund baba ji szellemében halad…valamerre. A következő részben erről is lesz szó.
Sivaram Swami 2010 szilveszterén ismét megszólalt Narayan Maharya ügyében, aki akkor hagyta el testét és megemlékezett erről a „szomorú” eseményről. Feltételezem (erre nincs bizonyítékom, de megtörtént másokkal), hogy Sivaram Swamit és több más sannyászit valamilyenfajta újraavatásban részesítette Narayana Maharaja. Ha nem is, de finomszinten ez az avatás megtörtén.
A magyar bahkták magyarul egyetlen potcastban sem hallhatnak Narayana Maharajárol, Sivaram Swami lelki tanítómesteréről, aki évekig oktatta a rasika-bhakti, a gopi-bhava tudományára. Másik potcasban hallhatunk Prabhupáda istentestvéreinek irányzatáról, amit Sivaram Swami hitelesnek állított be, holott a Gaudiya Math 1936 után nemsokkal botrányos módon összeomlott, mert meghamisították Srila Bahktisiddhanta Sarasvati Maharaja üzenetét és akaratát, amit egyedül csak Srila Prabhupád hajtott végre.
Srila Prabhupád sokszor beszélt és írt arról és óva intette a bhaktákat attól, hogy siksát fogadjanak el külső Mathoktól, mert árthatnak a mozgalomnak. Ő maga kérte, hogy ne olvassák a Gaudiya Mathosok könyveit, könyörgött, hogy ne keveredjünk velük össze, mert irigyek és bajt hoznak az ISKCON-ra (eről majd szólunk egy külön bejegyzésben). Ez meg is történt, mert miután Prabhupáda elment a Math sannyásziai léptek és javaslatukra, első sorba Sridhar Swami javaslatára kiépítették a guru-rendszert, amit 1936 után tettek a saját táborukban. Gyakorlatilag csak megismétlődött az, amitől Srila Prabhupáda tartott, és amiért elkezdte külön az ISKCON megalapítását, ahogyan azt lelki tanítómestere kérte tőle.
Hát ilyen veszélyes összeállni az irigy vaisnavákkal, akik álruhában járnak kelnek a világban. Kerülni kell az ilyen személyeket.
Naryana Maharaja tanítványa Tridandi Swami elmeséli https://www.youtube.com/watch?v=Ery-hnyKTyY, v. itt http://iskcon.us/bv-tridandi-swami/iskcon-siksha-outside/ , hogy a vaydhi-bhaktin tovább kell lépni és bele kell csobbanni az igazi, valódi Istenszeretet nektár óceánjába még akkor is, ha másoknak ez nem tetszik és mondják, hogy ne csináld. Miért ne? – kérdi a Swami. Beszél arról, hogy az ISKCON-ban a bhakták olyanok, mint egy sivatag, ki vannak száradva és az olyan bhakták, mint …Sivaram Swami nem érik be annyival és futnak a nektár után Narayana Maharaja lábaihoz.
Tridandi Swami mondja, hogy nagyon jól ismeri Sivaram Swamit (valamiért kiemelte őt), nagyon jól tudja mit csinál és elárulja azt is, hogy Sivaram Swami menedéket vett Narayana Maharajánál és sokat járt hozzá, volt, hogy minden nap. Felsorolt pár sannyászit, akik minden nap meglátogatták őt.
Botrányos ez na!!!
Sivarama Swami már nem kötődik Srila Prabhupádhoz és veszélyes elemeket szedett fel, megmérgezte magát, s ami a legsúlyosabb: semmibe vette eredeti lelki tanítómestere Srila Prabhupáda kérését, hogy ne keveredjenek más irányzatok képviselőivel. Nem követte az utasítást és ez már maga a bukás.
Srila Prabhupádát csak amolyan kelléknek fogadja el, hogy megtévessze a tanítványokat, akik így azt gondolják, hogy Srila Prabhupádához kapcsolódnak, de ez sajnos nem igaz. A magyarországi yátra Narayan Maharaja, Sridhar Maharaja, és még ki tudja milyen maharaja és miféle Radha-kund baba ji szellemében halad…valamerre. A következő részben erről is lesz szó.