Egy “Guru” súlyos tudatlanságban

Most, feltárjuk az igazságot egy ISKCON "gururól" aki elismeri, hogy hosszú ideje tudatlanságban van. Az idézetek a tavalyi évben megjelent "Varnasrama" (védikus társadalmi rendszer) szemináriumokból származnak, amelyet Sivarama Swami ("SRS") publikált. Aláhúzott részek kihangsúlyozva. 

 
Az SRS 30 éve GBC által választott " Istenként imádandó " diksa-guru. Ugyanakkor elismeri, hogy csak az utolsó "két-három évben" tanult valamennyit varnasramáról. Következésképpen, azon kesereg, hogy ha nem lett volna ilyen hosszan tartó tudatlansága a varnasramáról, akkor jobb tanácsot adhatott volna guruként.

Vissza az elejére.

Az SRS elismeri, hogy amit éppen csak most értett meg a varnasramáról, az indiaiak számára egy teljesen alapvető és érthető dolog:

"Meg akarom említeni a varnasramát, amelyet az indiai származásúak ismerni fognak, az hogy a varnák házasodnak varnákkal. [...] És amikor erre gondoltam és tanulmányoztam ezt, rájöttem, igen, ezért vettem részt a házassági tanácsadásban az elmúlt negyven évben, mert nincs kompatibilitás. A természet minőségei nem egyeznek. "

Nagyon alapvető tanítások, valóban:

"Tehát, az elején, ha elkezdünk egy varnasáma főiskolát [...] tanulunk, hogy képzettek legyünk [...], minőség és munka alapján, ez lesz a Krisna-tudat alapelve".
(Srila Prabhupada levél, 2003.3.11.)

Összefoglalva, SRS először elismeri, hogy 30 évvel ezelőtt " diksa guru lett, aki ugyanolyan jó, mint Isten, miközben az alapvető Krsna-tudatos tanításokat ignorálja. És akkor csak az utóbbi időben próbálta megszerezni ezt az alapvető tudást, de nem az, hogy valaki guru lesz, miközben tudatlan, és majd csak azután szerzi meg a tudást. Az embernek inkább először a tudást kell megszereznie azért, hogy legalább képesített guru legyen. Mert a guru azt jelenti nehéz, inkább a „tudás tól”, mint a tudatlanság miatt. Különben ez olyan, mintha valaki, aki először professzornak vallja magát, és majd azután megy az egyetemre, hogy felvegye az alapismereteket! Még a materialistáknak sincs ilyen ostoba rendszerük.

Nem mind igazat

Az SRS nyíltan elismeri, hogy amiről beszél az nem az abszolút igazság:

"És sok különböző vélemény van a varnasrama értelmezéséről, nyilvánvaló, hogy csak az enyémet halljátok, ami nem az abszolút igazság."

De egy "ugyanolyan jó, mint Isten" diksa guru - ahogy SRS azt állítja magáról - mindig az abszolút igazságot kellene beszélnie:

"A transzcendentális tudomány megismerése érdekében meg kell közelítenie egy hiteles lelki tanítómestert a tanítványi láncolatban, aki hű az Abszolút Igazsághoz."
(Az önmegvalósítás tudománya, 2. fejezet)

Éppen ezért ez újabb bizonyíték arra, hogy SRS nem egy hiteles lelki tanítómester. Ráadásul az embernek legalább alázatot kéne mutatnia, hogy tartózkodjon az ilyen bevallottan tökéletlen információ terjesztésétől, de a cikkünkben minden idézet SRS- től származik, melyet "SRS a varnasramáról” szóló szemináriumán mondott.


Még mindig tudatlan

SRS kijelenti, hogy Ő a vaisya varnához (kereskedő kaszthoz) tartozik:

"Rengeteg időt vett igénybe, hogy rájöjjek, mi az én varnám ... [...] de ha választanom kellene, akkor én egy vaisya vagyok."

Ugyanakkor a követői ellenállnak ennek beismerésében, mivel úgy hiszik, hogy ő transzcendentális és az anyagi természet kötőerői felett áll:

Bhakta: "Megértem, hogy teljesen transzcendentálisan szinten vagy, túl a természet három kötőerőin, hogy beszélhetsz a vaisáról?"
SRS: "Mert a természet megmarad."

Válaszul SRS nem állítja, hogy nem ő transzcendentális, ehelyett arra tesz kísérletet, hogy hogyan lehet ő transzcendentális és vaisya is, kijelentve, hogy a vaisya természete továbbra is megmarad. De ez a vaisya természet teljesen anyagi:

"Az anyagi természet három kötőereje szerint az embereknek négy csoportja létezik. Akik teljesen a jóság minőségében élnek, azokat brahmanáknak hívják. A ksatriyák azok, akikre a szenvedély kötőereje jellemző. A vaisyákat a szenvedély és a tudatlanság köti meg. Akik pedig teljesen a tudatlanságban vannak, azokat sudráknak hívják.”
(Bg., 7.13)

Így SRS eddigi tanulmánya ellenére még mindig tudatlanságban van a Krsna-tudat alapjait illetően. Amikor valaki transzcendentális, akkor a vaisya természet nem marad meg, mivel ez a természet a szenvedélyez és a tudatlansághoz tartozik, inkább mint a transzcendentálishoz.

Tudatlanság és szenvedély

SRS kifejti, hogy ő miért inkább vaisya, mint egy brahmana (tanult tudós):

"Mindig a pénzre gondolok, és ez egy vaisya minősítése, és ez az én vérvonalam is."
"Néhány bhakta meghívott otthonába [...] volt egy kis házuk [...] mindössze néhány székük volt, egy asztaluk és egy oltár [...] Ez volt mindenük. Úgy gondoltam, hogy ezek az emberek brahmanák, én nem élek így, de azt elmondom nektek, hogy nem vagyok egy brahmana, én egy vaisya vagyok.”

És ahogyan SRS elmagyarázta az előző részben, az ő vaisya természete megmaradt. Ez azt jelenti, hogy ő a szenvedély és a tudatlanság anyagi kötőerejében van, mely összhangban van azzal a tudatlansággal, amelyet ez a cikk részletesen leír róla.

Következtetés

Srila Prabhupada az ISKCON diksa guruja, mert nem engedélyezte az utód diksa-guru programot, és nem azért, mert az ő tanítványai számára lehetetlen lett volna valaha is elérni a képesítést, hogy diksa gurukká válhassanak. Azonban azok, akik részt vesznek a guru csalásban annak ellenére, hogy nincsenek felhatalmazva, automatikusan kizárják magukat az ilyen engedetlenséggel. És a mi írásaink leleplezik ezeknek a csalóknak a tudatlanságát, és azt is megmutatják, hogy nem rendelkeznek a hiteles diksa-guruk képesítésével, mivel a hiteles személyek az abszolút igazságban állapodnak meg - nem pedig a tudatlanságban.



Forrás: http://www.iskconirm.com/docs/webpages/btp55-Sivarama-Swami.html