"A Bhagavad-gíta úgy, ahogy én gondolom"

Krishna Ksetra Swamit (Dr. Kenneth R. Valpey)szegényben megrendült a hitem, amikor az egyik farmos Janmastami ünnepség leckéjén több mint egy órán keresztül arról beszélt, hogy a Srimad-Bhagavatamban található Krisna kedvtelései valójában nem játszódtak le. 
Bhaktivinod Thakur magyarázatait magyarázta egyes démonölések kapcsán, hogy mindegyik démon egy-egy anartát tisztít, de kijelentette, hogy ezek a mesék csak ezért lettek leírva, hogy tisztuljunk, de Krisna nem játszotta el az eseményeket. 

A lecke 2002 körül lehetett. Azon a Janmastamin több "guru" is jelen volt, és a lecke végén, azt hiszem Sivarama swami, csak lazán megemlítette, hogy Krishna Ksetra téved, mert az Úr Krisna kedvtelései lezajlottak itt a földön. 

Így gyakorlatilag az egész leckéből nekem az jött le, hogy Ő nem értette meg a Krisna-tudat tudományát és totál sajnáltam Purusa-sukta prabhut, aki szerencsétlen módon ilyen személyt fogadott el gurunak, aki nem érti Krisnát, de lelkesen beszél róla. 
Srila Prabhupadától tudjuk, hogy aki nem jártas a Krisna-tudat tudományában, az nem lehet guru. Nos, Krishna Ksetra kimeríti ezt a kitételt. 

Úgy vélem, hogy tévedése abból állt, hogy nincs hite Krisnában és kedvteléseiben és kitalált egy spekulációt, ami sértés is egyben. 
Krishna Ksetra olyan nagy szaktekintélynek képzeli magát, hogy képesnek találta magát arra, hogy
eltudja magyarázni a Srimad-Bhagavatamot, amit Srila Prabhupada már elmagyarázott tisztán és érthetően, de Krishna Ksetra úgy hiszi, hogy Ő még okosabb és legalább ugyanolyat tud produkálni, mint az ő lelki tanítómestere, sőt a honlapján kijelenti, hogy ezzel még "elfogadhatóbbá" , még "érhetőbbé" teszik a művet. Srila Prabhupada biztosra vehetően nem írta volna ezt alá!  
Krishna Ksetra swami azt írta Iskcon UK magazinban, hogy "Bizony sok ember úgy találja, hogy a Bhagavatamot nehéz olvasni és ezért megpróbáljuk ezt még érthetőbbé és elfogadhatóbbá tenni."
Úgy tűnik, Krishna Ksetra swaminak lehetett nehéz olvasnia és nem értette a Bhagavatamot és ezt el is hiszem, ahogy fentebb is láthattuk, amint egy Janmastami leckén beégette magát. 
Srila Prabhupada kifejtette, hogy az Ő Srimad-Bhagavatamját elfogadta az indiai kormány és sok más intézmény is, otthon és külföldön egyaránt elismerésnek örvendett és tökéletesnek találtatott ahhoz, hogy a Bhagavatam üzenete át legyen adva.  

Krishna Ksetra például ezt írja  a könyvében, a 7.3.2-hez írt fordításánál: "A Mandara-völgyben",  Srila Prabhupada fordítása ez volt: "A Mandara-hegy völgyében". Na, most ennek mi az értelme, hogy új könyvet írnak arról, ami már meg van írva.
Nézzünk még egyet: Krishna Ksetra az 1.8.18. vershez: "Had boruljak le előtted, az elsődleges legfelsőbb úrnál.", Srila Prabhupada fordítása: "Ó Krisna, had ajánljam hódolatomat Neked, mert Te vagy az eredeti személyiség."
Krishna Ksetra  mi pluszt tudott nyújtani????
Nézzük meg a swami honlapját! http://ww.krks.name/. Láthatjuk, hogy nem Srila Prabhupada könyve van elöl, hanem a sajátja. Gyakorlatilag Srila Prabhupada ellen támadást indított, mert kijelenti, hogy az övét kell olvasni. Srila Prabhupada Srimad-Bhagavatamját  nem is tudod tőle megrendelni. 
Mégis, KrKS milyen tanítványa lehet Srila Prabhupadának? Nagyon úgy néz ki, hogy ő saját magának a guruja. Aki meg képzelgésnek gondolja Krisna kedvteléseit, az hogyan tudná átadni a Bhagavatamot?   ...Micsoda arcátlan dolog Srila Prabhupada könyveivel versenyre kelni????? 
Az Iskconban az új Prabhupada jelöltek elszaporodtak. Ott van Hridayananda dasa goswami, aki új magyarázatokkal látja el a Bhagavad-gítat? Minek? Nagyon jól tudjuk, hogy Srila Prabhupadanak mi a véleménye a Bhagavad-gíta magyarázókról, de őket ez nem érdekli. 
Srila Prabhupada mindent tisztán és csodálatosan, egyedülálló módon, tökéletesen átadott. Srila Prabhupada könyveiben a Krisna-tudat tudományának teljes tárháza megtalálható és éppen ezért szükségtelen új magyarázatokat, újabb fordításokat írni, ami önmagában nem is szép dolog, sőt az Acarya elleni sértő tettnek számít."

Folytatódik az önjelölt és magukat paramahamsanak képzelők sora. 
,
Krishna Dharma dasa: a "The Sages of Naimisharnya " a Srimad-Bhagavatam újra elbeszélésében.
Ranchor dasa: Bhagavad-gíta: Talks between Soul and God.
Garuda dasa: Bhagavad-gíta
Mind saját magyarázatokat írt, saját fordításban, saját értelmezéssel. 
Srila Prabhupada a Bhagavad-gíta úgy, ahogy van-ban kritizálta a több száz fajta magyarázatokat és ironikus, hogy pont a tanítványai növelik a számát a "Bhagavad-gíta úgy, ahogy én gondolom" kiadásaival.
Srila Prabhupada  könyvei teljesen elegendőek, s azokat nem szabad újra írni, átdolgozni, alternatív változatokat kiadni. Srila Prabhupada sosem mondta, hogy később erre szükség lenne. Kizárt, hogy arra lenne szükség, hogy Srila Prabhupada könyveivel versenyezzen a tanítvány. Micsoda dolog ez?
Támogasd Srila Prabhupadát azzal, hogy az Ő könyveit olvasod és terjeszted!!!!!!!