Hamis, a guru-praramparától eltérő tanításokra oktatják a Krisna hívőket

Sivaram Maharaja 2017. 06.06-os podcastjában arra keresték a választ, hogy kiből válhat lelki tanítómester? 

Szóval, a következőket hallottuk: Srila Prabupad tanítása alapján uttama-adikárit kell elfogadni, és ez ideáig rendben is volna, de aztán az uttam-adikárik három típusát vázolták fel, mely szerint, van egyszer az önmegvalósított, a teljesen tiszta bhakta, aki megvalósította, hogy ki Ő eredetileg.


 Aztán másodiknak ott az az uttama-bhakta, aki nem valósította meg az eredeti énjét, de már felszabadult a szennyes dolgoktól, s itt jön a harmadik „uttama-bhakta”, aki kontrollba tartja az érzékszerveit, de még nem tisztult meg, nem szabadult fel, még mindig vannak szennyeződések a szívében. 

Nos, ezek a meghatározások nem tudom honnan vannak, de lehet, hogy én vagyok elég tájékozatlan, de Srila Prabhupada könyveiben nem olvastam ilyen meghatározást az uttama-bhakaról, aki pl. még nem szabadult fel, nem önmegvalósított lélek és még ráadásul szennyes a szíve is. 

Srila Prabhupad az uttama-adihikárit maha-bhagavat önmegvalósított, teljesen felszabadult tiszta bhaktaként definiálja és az ilyen személy alkalmas arra, hogy guru legyen.
Az uttama-bhakta harmadik kategóriájába azért elég sok bhaktát belehet gyömöszölni –még kanista-bhaktát is, aki odateszi magát kicsit, kontrollálja az evést pl.


De hát kívülről ki mondja meg az ilyen lelki tanítómesterről, hogy nem való gurunak, hiszen attól mert még vannak láthatóan anartái, mert nem jutott el a lépcső tetejéig, attól még lehet uttama-bhakta és így lelki tanítómester, nem? Ismerve Srila Prabhupad tanítását, ez nem igaz.

Tehát, Sivarama Maharaja Srila Prabhupada tanításától eltér, s így eltér a guru-paramparától és ez azt jelenti, hogy Sivarama Maharaj nem hiteles.