Az ISKCON szentimentális sahajiya-New-Age-mozgalommá alakult, amit privát "Mathok" osztanak meg.

Tamala Krisna és Narayana Maharaja elől, aki több ISKCON siksa guruja, úgy mint Sivaram Swamié is.

ISKCON neve alatt igencsak aktív a rettentően veszélyes és már korábban leállított shajiya Gopi Bhava Club befolyása, ami megmérgezi a bahkták szívét és szellemét. Mi is ez a Gopi Bhava Club? Ez egy elhajlás, amit Bhaktivedanta Narayan Maharaya hozott létre, melynek lényeg a rasika bhakti jellemzőinek olcsó gyakorlása. 

Narayana Maharaya néhány éve eltávozott és ennek a sahajiya társaságnak most a központi alakja Ramesha baba, aki Vrindávanában egy közismert Radha-kund babaji, de semmi köze sincs ahhoz, amit Srila Prabhupáda tanított. Ennek ellenére sok ISKCON avató guru évek óta járogat hozzá, mint pl. Sacinandana Swami, aki az ő asramjában lakik időszakosan és ott rendel is.

A Gopi Bhava Club irányvonal célja, hogy növeljék a Krisna-tudatban tapasztalt ízt, még akkor is, ha erre nem érdemes a gyakorló. Srila Prabhupáda ezt sahajiyának nevezi, amikor egy kanista bhakta uttama adikárinak tetteti magát és úgy jár és kell és beszél, mint egy tiszta bhakta. Az ilyen tevékenység távol áll Srila Prabhupád vonalától.

Srila Prabhupád kétségtelenül mahajana uttama-adikhári bhakta, s mégsem cselekedett úgy, mint egy rasika-bhakta, aki extázisban hempereg a porban, nem írt és nem beszélt sokat a titkos és bensőséges Krisna kedvtelésekről. Ezzel szemben a rasika „mesterei” akadálytalanul csobbannak a szentimentalizmus óceánjába, mondván, hogy miért ne tennék, hiszen a cél ez: nem ragadhatnak le a vaydhi-bhakti szinten.

A Gopi Bhava Clubot a 90’-es évek elején kiutasította a GBC, leállította a tevékenységet, de a tagok ma is folytatják ezt a vonalat ki-ki a saját területein, saját fennhatóságában, saját maga építette tulajdonában, „Mathjában”. Az ex tagok ismert sanyasik, avató guruk: Sivarama Swami, Dhanurdhara Swami, Bhurijana Dasa, Sacinananda Swami, BB Govinda Swami, Indradyumna Swami, Kesava Bharati stb.

Ezek a személyek visszavonultan élnek most és karizmatikusan hirdetik az igét, mint Suddha bhakták, Ő Isteni Kegyelme AC Bhaktivedanta Swami Prabhupádát helyettesítve. Annak idején Tamala Krisna Goswami és Krisna Ksetra erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy valahogyan pótolják a lelki hiányosságaikat és elkezdték felvenni a hamis guru szerepet, utánozni kezdték Srila Prabhupádát, mintha maguk is hirtelen tiszta bhaktákká váltak volna.

Hogy karizmatikus megjelenésüket fokozzák, különféle technikákat alkalmaztak: tanulmányozták az arckifejezés technikákat, testbeszédet, hogy eladják magukat és így könnyebben elcsábíthatták a híveket. Igazából ezek felvett tulajdonságok, színészkedés, mint az álmosolygás, az ölelkezés, a táncok, őszintétlen barátkozás, az átlátszó kedveskedés stb.

Ezek a külsőre magukra öltött jellemek megtévesztőek és a valódi benyomását keltik és valóban úgy néznek ki, mintha tiszta bhakták lennének, hiszen hallgasd csak, milyen mély hangja van és kellemes. Gyakran idézik mit mondott Srila Prabhupáda, s ezt is azért teszik, hogy azt a benyomást keltsék a követőkben, hogy minden Prabhupád alatt működik. Úgy tesznek, mintha már nem akarnának szentimentális érzelmű sahajiyá halandzsa vaisnavák lenni, mint egykoron voltak, de nem hivatalosan most is azok.

Ezek a személyek, mint Sivarama Maharaja, siksáért futkosnak Narayana maharaja képviselőkhöz, pl. Ramesh Babajihoz Vrindávanába. Ez bizonyítja, hogy árulók.

Ezek a Guruk soha nem fogják elismerni, hogy valamikor részt vettek az eredeti Tamala Krisna maharaja és Bhurijana das vezette Gopi Bhava Clubban. Nem fogják beismerni, hogy bizony sokat jártak Narayana Maharajához siksáért, hogy megtanulják a rasika bhakti csodálatos nektárral teli óceán transzcendentális és állandó mozgásban lévő, kimeríthetetlen édes dzsúsz természetét.

Sajnálatos módon az ISKCON egy New Age irányzattá vált, karizmatikus guruk gyülekezetévé, akik megteremtették a saját kis biznisz világukat, saját tábort gyűjtöttek, saját tanítványaik vannak, saját projekteket hoznak be, ahogyan szeretnék és mindezt karizmatikusan teszik a saját hangulatukban, de viszont egy ugyanazon strukturális szervezet – ISKCON -- neve alatt működnek és ez is megtévesztő

A jelenpillanatban a budapesti Hare Krisna kulturális központ gyülekezete azt hiszi, hogy az ISKCON tagjai, hogy a templom ISKCON alatt működik, de ez nem igaz. Az MKTHK jogilag nem része, nem kötődik az ISKCON-hoz. Sivaram Swami magyarországi projektje egy privát biznisz. Persze úgy tesznek rendkívül dörzsölt módon, mintha kapcsolódnának a világszervezethez, s ennek érdekében annyi közelséget azért tartanak, hogy ne veszítsék el a látszatot.

Narayana Maharaja a Gopi Bhava Club atyja
Srila Prabhupáda nagyon bátor lelki harcos volt, akit közvetlenül az úr hatalmazta fel. Nem volt fösvény, szeparatista. Épített egy nagy házat, amiben mindenki elfért és szolgálhatta az Urat. Széles körben prédikált, akadémikusoknak, hippiknek, kormányembereknek, vallási vezetőknek egyaránt, hogy terjessze az Istenszeretetet, de ezek a mai guru színben álló személyeket mindezek a dolgok nem érdeklik.

Nem akarják és már nem is képesek arra, hogy behozzanak új lelkeket, vagy azokat sem képesek visszahozni, akik kiléptek és elhagyták Srila Prabhupád mozgalmát. ezek a személyek csak abban érdekeltek, hogy a már meglévő bhaktákból szüreteljenek, saját fukar vágyaik szerint.

Ezek a személyek kihasználják Srila Prabhupáda ISKCON-ját és élősködnek rajta, mint a piócák, szopják a bhakták, követők vérét, pénzét. Ők maguk pénzt halmoznak, gyűjtenek, hogy eltartsák magukat, de adni nem adnak semmit a mozgalomért.

Annak ellenére, hogy azt akarják elhitetni velünk, hogy ők is a mi ISKCON társadalmának a tagjai, valójában kívül állnak és csak fogyasztók és csak saját személyes érzéki vágyaik kielégítésért vannak velünk.

Bármit megtehetnek, amire vágynak Krisna-tudat neve alatt, érinthetetlenül, elszámoltatás nélkül. Ők tudják, hogy félrecsúsztak és egymást segítik, hogy leesésüket elkendőzzék. Egymást védik, nehogy lelepleződjenek, így folytathatják sötét alattomos munkásságukat.

Sivarama Swami, Indradyumna Swami, BB Govinda Swami, Giriraja Swami szomszédok Radha Raman Baghichában Vrindávanában. Mindnek saját háza van és gyakorlatilag egy klubbot alkotnak a Gopi Bhava Club alcsoportjaként. Ezek a cimborák együtt lógnak Vrintávanában és történeteket mesélnek, saját kalandjaikról, miközben a legújabb kütyüjeiket nyomkorásszák, miközben a szolgákat utasítgatják, mint kutyákat és körbe ugrálják őket a talpnyaló tanítványok.

Ők nem igazán mennek el Krisna Balaráma mandirba, ami igazából a központ, a lelki tanítómesterük otthona, s feltehetően azért nem, mert szégyellik, hogy mit tettek és bűntudatuk nem engedi őket oda.

Néhányan a sahajiya Gopi Bhava Club tagjai közül

Ez egy „Math” rendszer, ami arra szolgál, hogy Prabhupáda ISKCON-ja kívül összehozza a gurukat Srila Prabhupáda istentestvéreivel, akik szintén egy különálló Math tagjai. Ez a Math eredetileg a Bhaktisidhanta Sarastvati Maharaja Gaudiya Mathjából vált ki, miután Ő elhagyta ezt a világot. Pontosan ez történt miután Srila Prabhupádát samidiba helyezték, egyből rohantak Sridhar Swamihoz tanácsért. Ezután sorra jelentek meg a különféle klubbok, megosztva az eredeti Srila Prabhupáda ISKCON társadalmát.

Folytatjuk legközelebb Sivaram Swamival, aki – más ISKCON guru oldalán -- éveken át Narayana Maharajához járt siksáért. Megtudhatjuk, hogy honnan ez a sok anyag a könyveihez.
Forrás: Brajmohan das Bangalorból http://prabhupadavision.com/2011/12/gopi-bhava/

2.rész: 
A magyar yátra szentimentális sahajiya-New-Age-mozgalommá alakul, személyes célok érdekében.

3. rész: Sivaram Swami a sahajiya irodalom Maharajája, aki megnyilvánította tündérországát Krisna-völgyben, ellene megy Srila Prabhupádának